کره جنوبی

مشاور امنیت ملی کره جنوبی از احتمال انجام هفتمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی همزمان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خبر داد.

به گزارش مشرق، شین وون سیک، مشاور امنیت ملی کره جنوبی در اظهاراتی عنوان کرده است که احتمالا کره شمالی، هفتمین آزمایش مرتبط با تسلیحات اتمی خود را در بحبوحه نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انجام می‌دهد.

سیک در جریان گفتگویی تلوزیونی مدعی شد، کره شمالی احتمالا پس از سنجش مزایا و معایب مرتبط با انجام آزمایش جدید تسلیحات اتمی خود، در این رابطه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد که دولت کره جنوبی بر این باور است که کره شمالی هنوز به چند آزمایش فنی، جهت کوچک کردن حجم تسلیحات اتمی خود نیاز دارد.

سیک عنوان کرد که دوره زمانی احتمالی برای آزمایش مذکور نیز قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواهد بود.

مشاور امنیت ملی کره جنوبی گفته است که این کشور و آمریکا با دقت تحولات در کره شمالی با محوریت آماده شدن این کشور برای یک آزمایش اتمی را رصد می‌کنند و البته که احتمال تحقق این رویداد نیز بسیار زیاد است.

وی افزود، گزارش‌های رسانه‌های دولتی کره شمالی در مورد بازدید اواخر ماه جاری کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، از یک تاسیسات غنی‌سازی ناشناخته این کشور ظاهرا با هدف جلب توجهات داخلی و خارجی به برنامه اتمی کره شمالی در بحبوحه زمانی نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام گرفته است.

وی همچنین از موضع‌گیری این جونگ سه اوک، رئیس دفتر رئیس جمهور سابق کره جنوبی به دلیل این موضع گیری‌اش که دو کره می توانند بدون اتحاد با یکدیگر به نحوی صلح آمیز در کنار هم زندگی کنند، انتقاد کرده است.

شین در این رابطه عنوان کرد: بسیار تاسف‌برانگیز و خطرناک است که برخی از شخصیت‌های سیاسی به طور ناگهانی با ادعاهای کره‌شمالی همدردی کرده و ادعاهایی خلاف قانون اساسی را مطرح می‌کنند.

وی این قبیل رویکردها را عاملی دانسته که کره شمالی در بحبوحه مطرح شدن آنها از سوی کره جنوبی توانسته توانایی‌های اتمی خود را گسترش دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس